Wednesday, December 4, 2013

Mencari Kekuatan yang Hilang.....

Jujur kecewa, terkilan, sedih, gembira semua bercampur baur... Ya Allah ujian demi ujian bertimpa-timpa atas diri yang lemah ini :( tapi masih berpegang teguh dengan ayat suci Al-Quraan ini

"Allah tidak memberati ( menguji ) seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya…." (al-Baqarah 286)

Final exam semakin hampir, Ya Allah teguhkan hati ini untuk melalui liku-liku kehidupan ini..

Yakin percaya ada hikmah semua ini, selagi mampu akan terus menunggu dan terus bertahan... Jika sebaliknya, mohon kekuatan kepada yang Maha Esa untuk meneruskan kehidupan yang masih jauh perjalanan selagi hayat dikandung badan. 

Mulut ini kata "lepaskan" tapi hati kata lain.. Dua keadaan yang berbeza tapi semua ini bertitik tolak dengan hati. Perempuan/ Wanita jujur rata-rata bermain dengan emosi.. Kaum lelaki perlu lebih bijak atasi masalah ini, JANGAN ikut rentak mereka! Andai TER ikut rentak mereka sama seperti pendek akal. Fikir sedalam-dalamnya.




Jangan diuji kesetiaan seorang wanita...


Wanita biasa. Banyak kelemahan yang perlu diperbaiki, jangan dibiarkan terlalu lama. Tidak mengharapkan lebih, sekadar kebahagiaan,keselesaan, dan ketenangan bertitik tolak dari agama. Rentetan dari ini akan wujud kemewahan.. Kemewahan dari pelbagai sudut : wang, kerjaya, pendidikan, zuriat.....


Hidup di dunia sementara, untuk dapatkan akhirat perlu dapatkan dunia juga tapi biarlah seimbang. Mengigatkan diri ini yang mudah alpa, manusia biasa yang melakukan kesilapan.


#IkhlasDariHati #TerkesanDalamHati




Yakin dan Pasti dengan janji Allah :')

No comments:

Post a Comment